Showing posts with label εναλλακτική ιατρική. Show all posts
Showing posts with label εναλλακτική ιατρική. Show all posts

Tuesday, April 9, 2024

Φιλοσοφικό Τηλεγράφημα: Εικονικό φάρμακο… Σώμα… Πνεύμα… Τίποτα...


Μια έρευνα που διερευνούσε τα παράξενα όρια του φαινομένου του εικονικού φαρμάκου/ φαινομένου placebo έφερε στο φως μια άλλη παραδοξότητα: τα εικονικά φάρμακα έχουν τη δύναμη να μειώσουν τους νευρικούς δείκτες της συναισθηματικής δυσφορίας, ακόμη και σε περιπτώσεις όπου οι άνθρωποι γνωρίζουν εκ των προτέρων ότι παίρνουν μόνο ένα εικονικό και όχι πραγματικό φάρμακο. [1]

Προφανώς το πνεύμα επηρεάζει το σώμα.
Πιστεύουμε ότι είναι εκπληκτικό το ότι κάποιος αισθάνεται καλύτερα όταν το σκέφτεται.
Αλλά το πραγματικό μυστήριο είναι το αντίθετο!

Γιατί νιώθουμε χειρότερα όταν δεν πιστεύουμε καν ότι είμαστε χειρότερα;

Προφανώς το σώμα καθορίζει το πνεύμα.
Σταμάτα να σκέφτεσαι τους λόγους.
Κοίτα πράγματα που συμβαίνουν χωρίς.
Μόνο εκεί θα συναντήσεις τη ζωή.

Να ισορροπεί σε ένα τρεμάμενο σχοινί.
Ο θρίαμβός της μπορεί να είναι ένας λόγος να κλάψεις…
Εάν όλα επηρεάζουν τα πάντα.

Τι μένει για το τίποτα;

(c) Φιλοσοφικά Τηλεγραφήματα - Φιλοσοφικός σχολιασμός της επικαιρότητας…

Tuesday, April 18, 2017

Φιλοσοφικό Τηλεγράφημα: Γιόγκα. Θρησκεία. Ανθρωπότητα. (Γιατί η θρησκεία πάντα κατεύθυνε τον κόσμο)


Φιλοσοφικό Τηλεγράφημα του Σπύρου Κάκου [2017-04-18]: Η γιόγκα θα μπορούσε να μειώσει τα συμπτώματα σε άτομα με Γενικευμένη Αγχώδη Διαταραχή, σύμφωνα με μια έρευνα που δημοσιεύτηκε από το Πανεπιστήμιο της Γεωργίας στο περιοδικό International Journal of Yoga Therapy. [1] Θέλουμε να βρούμε την ηρεμία μας. Και όμως απορρίπτουμε τη θρησκεία. Ονόμασε τη όμως «διαλογισμό» ή «γυμναστική» και όλοι θα τρέξουν να πάρουν… Από τη φιλοσοφία, στην επιστήμη, στην πνευματικότητα, στη μη-σκέψη, η θρησκεία πάντα κατεύθυνε τις τύχες του κόσμου. Το μόνο που άλλαζε με το πέρασμα των αιώνων ήταν το όνομα της… Θέλουμε να αλλάζουμε συνέχεια. Και όμως είμαστε συνέχεια οι ίδιοι.

(c) Φιλοσοφικά Τηλεγραφήματα - Φιλοσοφικός σχολιασμός της επικαιρότητας…

Friday, May 16, 2014

Φιλοσοφικό Τηλεγράφημα: Εναλλακτική ιατρική. Όχι αστεία.


Φιλοσοφικό Τηλεγράφημα του Σπύρου Κάκου [2014-05-16]: Το χιούμορ και το γέλιο σαν θεραπευτικό μέσα. [1] Ανοίξου με τη σκέψη σου. Νοιώσε το σύμπαν. Γέλα με το παράλογο της ύπαρξης σου. Είσαι εδώ. Για πάντα. Γελώντας...

(c) Φιλοσοφικά Τηλεγραφήματα - Φιλοσοφικός σχολιασμός της επικαιρότητας…

Friday, January 10, 2014

Βοηθάει σε τίποτα η ιατρική; [Ανάλυση της Φιλοσοφίας και των Ποσοστών επιτυχίας κλασικών & εναλλακτικών θεραπειών]


Τι θα σκεφτόσασταν για ένα νέο χάπι που θεραπεύει την Ηπατίτιδα Γ; [1]

Τι θα σκεφτόσασταν για ένα νέο χάπι που θεραπεύει την Ηπατίτιδα Γ και κοστίζει $1,000;

Τι θα σκεφτόσασταν για ένα νέο χάπι που ΛΕΕΙ ότι θεραπεύει την Ηπατίτιδα Γ και κοστίζει $1,000;

Τι θα σκεφτόσασταν αν δίνατε $1,000 ΑΝΑ ΧΑΠΙ και είχατε 50% πιθανότητα να γίνετε καλά από Ηπατίτιδα Γ; [2]

Η ιατρική κάνει σίγουρα καλό (το πόσο καλό κάνει θα το δούμε παρακάτω). Όμως είναι επιρρεπής και στο να ψεύδεται. Και το να μην λες την πλήρη αλήθεια για κάτι ισοδυναμεί με ψέμα. Τις περισσότερες φορές, όταν ένα νέο σούπερ-ακριβό φάρμακο βγαίνει στην αγορά (τι λέξη και αυτή για ανθρώπινες ψυχές…), το πιο σημαντικό στοιχείο σχετικά με αυτό το φάρμακο συνήθως βρίσκεται κρυμμένο πίσω από τόνους άχρηστων πανηγυρισμών, ώστε τις περισσότερες φορές περνάει απαρατήρητο.

Πως θα σας φαινόταν ένα ποσοστό επιβίωσης 54%; [3]

Πως θα σας φαινόταν ένα ποσοστό 62.7% να ξανα-αρρωστήσετε; [4]

Πως θα σας φαινόταν μια θεραπεία που δουλεύει σε ΚΑΠΟΙΟΥΣ ασθενείς; [5]

Πως θα σας φαινόταν ένα εμβόλιο που μπορεί να σας έκανε πιο ΑΡΡΩΣΤΟΥΣ; [6]

Πως θα σας φαινόταν αν σας έλεγα ότι αυτοί που εμβολιάζονται είναι οι πυρήνες της εξάπλωσης μεταδοτικών ασθενειών; [7]

Πως θα σας φαινόταν αν σας έλεγα ότι οι γιατροί επιθυμούν τη χορήγηση περισσότερων φαρμάκων ακόμα και σε άτομα που ΔΕΝ είναι άρρωστα; [8]

Η σύγχρονη ιατρική είναι πλεόν μέρος του συστήματος. Δεν ενδιαφέρεται τόσο για τη ζωή, όσο για το χρήμα. Είναι πραγματικά εκπληκτικό το πως οι εναλλακτικές θεραπείες μπορεί να έχουν τα ίδια ή και μεγαλύτερα ποσοστά επιτυχίας από τη συμβατική ιατρική (βλ. 9, 10), η ιατρική κοινότητα αρνείται να συζητήσει καν την πιθανότητα χρησιμότητας της. Όσον αφορά το σύγχρονο γιατρό, ο άνθρωπος είναι απλά μια μηχανή που μπορεί να "επιδιορθωθεί".

Όμως πόσο μπορεί να προοδεύσει η ιατρική αν σκέφτεται έτσι; Είναι πραγματικά εκπληκτικό το ότι έχουμε θεοποιήσει τόσο πολύ τη ζωή, χωρίς να ξέρουμε καν τι είναι ο θάνατος! Για την ακρίβεια χωρίς να ξέρουμε καν τι είναι η ζωή! [11] Μας χρειάζεται περισσότερη φιλοσοφία! [Harmonia Philosophica Βασική Θέση] Σίγουρα οι περισσότεροι θεωρούν την υγεία καλύτερη από την αρρώστια, τη ζωή καλύτερη από το θάνατο. Πότε όμως η πλειοψηφία βρήκε τη σωστή λύση σε κάποιο σοβαρό φιλοσοφικό πρόβλημα; αναρρωτιέται έξυπνα ο Σεστώφ...

Το βασικότερο που πρέπει να έχουμε στο νου είναι ότι η ΙΑΤΡΙΚΗ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΣΩΣΕΙ ΚΑΝΕΝΑΝ! Όλοι πεθαίνουμε τελικά. Η ζωή είναι μια μεταδοτική αρρώστια με 100% θνησιμότητα! Δεν μπορούμε να αποφύγουμε το απαπόφευκτό. Αυτό που ζητούμε είναι καλύτερες συνθήκες ζωής! [12] Και σε αυτό, η μοντέρνα δυτική ιατρική έχει ελάχιστα να προσφέρει. Ίσως για αυτό και οι γιατροί στη «Δύση» που διαγιγνώσκονται με καρκίνο στα τελικά του στάδια, επιλέγουν να μην κάνουν ΤΙΠΟΤΑ για να θεραπευτούν. [13]

Όπως είπε ο Ρίλκε και όπως λέει και η Harmonia Philosophica "Ο σκοπός της ζωής είναι να κατατροπωθεί από μεγαλύτερα πράγματα".

Αναζητήστε τους σκόλοπες σας...


Σχετικά άρθρα

Sunday, September 15, 2013

Φιλοσοφικό Τηλεγράφημα: Γρίπη, αποτυχημένα εμβόλια, σύγχρονη ιατρική που δεν δουλεύει...


Φιλοσοφικό Τηλεγράφημα του Σπύρου Κάκου [2013-09-15]:

Μερικά αντισώματα στον ιό της γρίπης μπορεί στην πραγματικότητα να κάνουν τον ασθενή να αισθάνεται πιο άρρωστός, όπως δείχνει μια μελέτη σε χοίρους.

Το εύρημα, αμφισβητεί έτσι την αποτελεσματικότητα των εμβολίων κατά της γρίπης. (1)

Η σημερινή ιατρική αντιμετωπίζει μονόπλευρα μόνο τα συμπτώματα. Η πραγματική ασθένεια όμως παραμένει. Ο άνθρωπος είναι ένα σύνολο και η θεραπεία πρέπει να στοχεύει αυτό το σύνολο. Τα κύτταρα μας, το σώμα μας, οι άλλοι άνθρωποι, το σύμπαν - όλα είναι Ένα. Η ασθένεια είναι μια προειδοποίηση - ένας φίλος που μας λέει ότι κάτι ΓΕΝΙΚΑ δεν πάει καλά. Η σημερινή δυτική ιατρική αντί να ωθεί τον άνθρωπο να ενωθεί με το σύμπαν, το ωθεί να κλειστεί ακόμα περισσότερο στον εαυτό του και να δει πως αυτός σαν άτομο θα "θεραπευθεί". Τον αντιμετωπίζει σαν μια μηχανή έως ότου τελικά τον "σκοτώνει". Δεν θεραπεύεις το έλκος. Προσπαθείς να εξαλείψεις τις αιτίες που το προκαλούν... (2)

Νοιώσε τον κόσμο γύρω σου.

Η έννοια της θεραπείας είναι εκκλησιαστική (ενώσου με τους άλλους), όχι ατομιστική. Αν επιμένουμε να βλέπουμε τα μέρη αντί για το όλο, σύντομα θα καταλάβουμε ότι έχουμε φτάσει σε αδιέξοδο. Ποτέ πριν ο Παρμενίδης δεν ήταν πιο επίκαιρος.

(c) Φιλοσοφικά Τηλεγραφήματα - Φιλοσοφικός σχολιασμός της επικαιρότητας...

Thursday, September 5, 2013

Εναλλακτική ιατρική. Χωρίς το "εναλλακτική".

Κλείσε τα μάτια.

Πίστεψε ότι η εναλλακτική ιατρική δουλεύει.
Πίστεψε ότι οι άνθρωποι που βασίζονταν σε αυτήν για χιλιάδες χρόνια δεν είναι ηλίθιοι.
Πίστεψε ότι υπάρχουν και άλλοι τρόποι θεραπείας από αυτούς που γνωρίζεις.

Άνοιξε τα μάτια σου.

Κοίτα το "εναλλακτική" να εξαφανίζεται μπροστά από το "ιατρική"...

Μαγικό!
Ενδεικτικές πηγές:

Saturday, August 31, 2013

Τα αδιέξοδα της σύγχρονης ιατρικής...

"Τα Αδιέξοδα της σύγχρονης Δυτικής Ιατρικής και η ανάγκη επαναπροσδιορισμού του νοήματος της Υγείας και της Νόσου", π. Φιλόθεος Φάρος

(διάλεξη στα πλαίσια του 11ου Πανελληνίου Συνεδρίου της Ελληνικής Εταιρείας Ομοιοπαθητικής Ιατρικής)


Αν και ακούμε συχνά θριαμβολογίες για τις εντυπωσιακές επιτυχίες της σύγχρονης δυτικής ιατρικής, τα αδιέξοδα που αυτή αντιμετωπίζει αυξάνουν διαρκώς. Η αύξηση των ιατρικών δαπανών και η επιδείνωση των σχέσεων ιατρών και ασθενών είναι δύο κύρια αδιέξοδα της σύγχρονης δυτικής ιατρικής αλλά δεν είναι τα μόνα.

[...]

Η αντίληψη της σύγχρονης δυτικής ιατρικής για την υγεία και την νόσο βασίζεται στη μηχανιστική θεώρηση του ανθρώπινου οργανισμού του Descart. Σύμφωνα με την θεωρία του Descart ο ανθρώπινος οργανισμός είναι μια μηχανή με διάφορα μέρη που κάποτε κατάστρέφονται και πρέπει να αντικατασταθούν, ή που δεν λειτουργούν καλά και πρέπει να διορθωθούν και το ανθρώπινο σώμα είναι απόλυτα χωρισμένο από την υπόλοιπη ανθρώπινη ύπαρξη.
Η θεωρία του Descart επηρέασε αποφασιστικά τη σύγχρονη ιατρική και τη σύγχρονη βιολογία και μπορεί να συνέβαλε σε κάποιες επαυχίες τους, αλλά εξ αιτίας της, η σύγχρονη δυτική ιατρική δεν μπορεί να κατανοήσει την πραγματική φύση των μεγάλων σύγχρονων νόσων. Δεν μπορεί να πει γιατί μια ορισμένη αρρώστια προσβάλλει αυτό και όχι κάποιο άλλο άτομο ή τη συγκεκριμένη και όχι κάποια άλλη στιγμή της ζωής του και αναπόφευκτα, ασχολείται με την ανθρώπινη παθολογία στο επίπεδο των συμπτωμάτων.

Καυχιέται ότι μπορεί να απομακρύνει συμπτώματα και αυτό ακριβώς υπόσχεται να κάνει, αλλά η απομάκρυνση των συμπτωμάτων χωρίς την ανακάλυψη και την αντιμετώπιση της αιτίας που τα προκαλεί, μπορεί να είναι από άχρηστη μέχρι πολύ επικίνδυνη αφού τα συμπτώματα είναι προειδοποιήσεις που μπορούν να προλάβουν καταστροφές. Τα συμπτώματα μας λένε ότι κάτι πρέπει να αλλάξει στον τρόπο της ζωής μας αν θέλουμε να σώσουμε τη ζωή μας.

Η σύγχρονη δυτική ιατρική περηφανεύεται ότι είναι επιστημονική και ότι έχει ελευθερώσει την ιατρική από τη δεισιδαίμονα πίστη ότι είναι οι δαίμονες που προκαλούν την αρρώστια, δηλαδή ότι η αρρώστια προκαλείται από μυστηριώδεις δυνάμεις πάνω στις οποίες ο άνθρωπος δεν μπορεί να έχει
κανένα έλεγχο. Αλλά η σύγχρονη δυτική ιατρική λειτουργεί ακριβώς με την ίδια αντίληψη. Έχει μόνο αλλάξει τα ονόματα αυτών των μυστηριωδών δυνάμεων και αντί να τις αποκαλεί δαίμονες τις αποκαλεί ιούς, μικρόβια ή νεοπλασία. Μπορεί να είναι διαφορετικά τα ονόματα τους αλλά λειτουργούν κατά την αντίληψη της σύγχρονης δυτικής ιατρικής, ακριβώς όπως και οι δαίμονες, και μπορεί να μην προσπαθεί η σύγχρονη δυτική ιατρική να τα εξορκίσει με μαγικά ξόρκια αλλά προσπαθεί να τα εξορκίσει με τα «υπέροχα» φάρμακα της, όπως τα αντιβιοτικά, χωρίς να ανακαλύπτει τους λόγους ένεκα των οποίων αυτά τα μυστηριώδη όντα προσβάλλουν και βασανίζουν τον άνθρωπο.

[...]

Για οποιονδήποτε που δεν είναι έρμαιο της καρτεσιανής αντιλήψεως για την ανθρώπινη φύση και για τον κόσμο, είναι εμφανές ότι σε τελική ανάλυση η αιτία κάθε παθολογικού συμπτώματος είναι σύμπτωμα μιας βαθύτερης αιτίας και ότι τελικά κάθε παθολογικό σύμπτωμα σχετίζεται όχι μόνο με ολόκληρη την ύπαρξη εκείνου που υποφέρει από αυτό, αλλά σχετίζεται και με ολόκληρο το σύμπαν. Τι πραγματικά κάνει η ιατρική όταν χρησιμοποιώντας την υπέροχη τεχνολογία της με bypasses και εγχειρήσεις ανοικτής καρδιάς ενός ανθρώπου του οποίου η καρδιά υπέκυψε γιατί υπερέβει τα όρια της ανθρώπινης φύσεως του από απληστία ή από πάθος για δύναμη και εξουσία; Αν δεν τον εκμεταλλεύτηκε ή αν δεν τον απάτησε συνειδητά οπωσδήποτε του στέρησε την ευκαιρία να κάνει κάτι για την πνευματική του ανάπτυξη και να αποφύγει το χειρότερο, δηλαδή όχι μόνο τον βιολογικό αλλά και τον πνευματικό του θάνατο και τον εξευτελισμό του, αν και για αυτά τα τελευταία δεν φαίνεται να νοιάζεται ο σύγχρονος άνθρωπος.

[...]


Φυσικά τα άμεσα αποτελέσματα της απομακρύνσεως των συμπτωμάτων που μπορεί να είναι εντυπωσιακά, αν και προσωρινά, αφ' ενός γίνονται συνειδητά ή ασύνειδα πειρασμός για τον ιατρό γιατί του εξασφαλίζουν εύκολο πλούτο και του δίνουν την δυνατότητα να ασκεί μια τρομερή, συχνά σατανική εξουσία πάνω στον ασθενή, αφετέρου ελκύουν το σύγχρονο άνθρωπο που θέλει άμεση ικανοποίηση με οποιοδήποτε κόστος και που θέλει να απαλλαγεί από τα ανεπιθύμητα συμπτώματα χωρίς να αλλάξει τον βιάζοντα την ανθρώπινη φύση τρόπο ζωής του που προκαλεί τα συμπτώματα.
Εξ άλλου η απομάκρυνση των συμπτωμάτων δεν απαιτεί προσωπικό κόστος που είναι απολύτως απαραίτητο για την πραγματική ίαση. Για την επίτευξη πραγματικής ιάσεως ο ιατρός χρειάζεται να δώσει ένα κομμάτι από την ψυχή του και αυτό είναι απαραίτητο για κάθε πραγματική δημιουργία. Τίποτε ουσιαστικό δεν γίνεται χωρίς προσωπικό κόστος.

[...]

Υπάρχουν τριών ειδών ιατρογενείς νόσοι, οι κοινωνικοϊατρογενείς νόσοι, οι ψυχοϊατρογενείς νόσοι και οι φυσιοϊατρογενείς νόσοι. Οι ιατρογενείς νόσοι των πρώτων δύο κατηγοριών είναι αδύνατο να εκτιμηθούν. Οι φυσιοϊατρογενείς νόσοι στα νοσοκομεία εκτιμάται ότι ανέρχονται στο 15% (με τον όρο ‘φυσιοϊατρογενείς’ εννοούμε ασθένειες ή συμβάματα σε ασθενείς που είναι καθαρά αποτελέσματα ιατρικής παρέμβασης, δικαιολογημένης ή αδικαιολόγητη). Μια έρευνα που έγινε κατ' εντολήν του Κογκρέσου στις ΗΠΑτο 1976 αποκάλυψε ότι το 1974 έγιναν σ' αυτή τη χώρα 2.400.000 μη αναγκαίες εγχειρήσεις από τις οποίες έχασαν τη ζωή τους 11.900 άνθρωποι!

[...]


Αυτά είναι μόνο ενδεικτικά παραδείγματα της σοβαρότητος της καταστάσεως, αλλά και μόνο αυτό που συμβαίνει με τα αντιβιοτικά θα αρκούσε για να διαπιστώσουμε ότι η καρτεσιανή μηχανιστική αντίληψη όσον αφορά στον ανθρώπινο οργανισμό και σαν συνέπεια και στην υγεία και τη νόσο, μας οδηγεί σε πανωλεθρία. Γνωρίζουμε ότι όχι μόνο τα αντιβιοτικά πολύ σύντομα θα είναι εντελώς ανίκανα να μας προστατεύσουν από τις μολυσματικές νόσους αλλά και ότι συμβάλλουν στην ανάπτυξη υπερμικροβίων, πραγματικών τεράτων, ενάντια στα οποία θα βρεθούμε εντελώς αβοήθητοι.
Από τις αρχές του αιώνα έχει σημειωθεί μια κύρια μετακίνηση στις προοδευμένες βιομηχανικά χώρες όσον αφορά στις μορφές των ασθενειών από τις οξείες λοιμώδεις νόσους στις χρόνιες νόσους που είναι σαφώς συνέπειες του σύγχρονου τρόπου ζωής και οι οποίες δεν είναι δυνατόν να
αντιμετωπισθούν αποτελεσματικά με φάρμακα και με ιατρική τεχνολογία.
Αυτά είναι μόνο μερικά παραδείγματα της διαρκώς ενισχυόμενης διαπιστώσεως ότι η καρτεσιανή αντίληψη για τη νόσο δεν είναι επαρκής και ότι ο άνθρωπος και το σύμπαν αποτελούν ενότητες που διαθέτουν μια εσωτερική ενότητα και που δεν διαμερισματοποιούνται. Η όλη ύπαρξη του ανθρώπου
αποτελεί μία πλήρη ενότητα και ό,τι συμβαίνει σ' αυτόν συμβαίνει σ' ολόκληρη την ύπαρξη του και είναι επίσης ο άνθρωπος μέλος μιας άλλης μεγαλύτερης ενότητος, της οικογένειας και οι οικογένειες είναι μέλη ακόμη μιας μεγαλύτερης ενότητος, της κοινότητος και τελικά όλες αυτές οι διαδοχικές ενότητες ενσωματώνονται στην ενότητα του σύμπαντος. Ό,τι συμβαίνει στο μικρότερο κύτταρο επηρεάζει το σύμπαν στο σύνολο του και ό,τι συμβαίνει στο σύμπαν επηρεάζει και το μικρότερο κύτταρο.

[...]

Η φύση όλου του κόσμου και του ανθρώπου είναι εκκλησιαστική δηλαδή κοινοτική. Όταν ο άνθρωπος βιάζει την εκκλησιαστική του φύση, δηλαδή όταν αντί να είναι στραμμένος στον άλλο για να ενωθεί μαζί του, στρέφεται προς τον εαυτό του και αποκόπτεται από τις ευρύτερες ενότητες, όταν αντί να συνδέεται και να ενώνεται με τον άλλο προσπαθεί να τον εξουσιάσει και να τον χειριστεί, όταν, αντί να μοιράζεται με τον άλλο ό,τι έχει και ό,τι είναι, τα κρατάει όλα για τον εαυτό του, τότε όλη του η ύπαρξη υποφέρει.
Οι αρρώστιες δεν είναι εξωτερικοί εχθροί αλλά εσωτερικές ανάγκες. Είναι προσπάθειες της φύσεως του ανθρώπου να αποκαταστήσει την ισορροπία που διασαλεύθηκε με την απόπειρα του ανθρώπου να βιάσει τη φύση του. Τα συμπτώματα είναι διαμαρτυρίες της φύσεως του ανθρώπου και καλούν για αποκατάσταση της ισορροπίας.
Η ολιστική αντίληψη για την ανθρώπινη φύση και για τον κόσμο κυριαρχεί σε όλες τις άλλες ιατρικές παραδόσεις πλην της σύγχρονης δυτικής ιατρικής. Η αρχαία ελληνική ιατρική είναι ένα καλό παράδειγμα γι' αυτό. Για τους αρχαίους Έλληνες υγεία δεν ήταν απλώς η απουσία ανεπιθύμητων συμπτωμάτων αλλά η πληρότητα ζωής.
Οι λέξεις υγεία και σωτηρία έχουν κοινή ρίζα. Ο τρόπος ζωής του ανθρώπου είναι βασικός παράγων για την υγεία του. Ο Ιπποκράτης πίστευε ότι ο άνθρωπος που ζει σωστά δεν αρρωσταίνει, ότι η υγεία του ανθρώπου εξαρτάται από περιβαλλοντολογικούς παράγοντες, γεωγραφικούς, κλιματολογικούς και κοινωνικούς και ότι υπάρχει μια άμεση σχέση της ψυχολογικής και της σωματικής καταστάσεως του ανθρώπου γιατί πίστευε στην ψυχοσωματική ενότητα του ανθρώπου.

[...]

"Ελεγε, λοιπόν, ο Θραξ εκείνος, ότι οι Έλληνες ιατροί έχουν δίκιο ακολουθώντας τη θεωρία που σου είπα- αλλά ο Ζάλμοξις, ο βασιλιάς μας, που είναι θεός, λέγει ότι όπως δεν πρέπει να επιχειρούμε να γιατρέψουμε τα μάτια χωριστά από το κεφάλι, ούτε το κεφάλι χωριστά από το σώμα, έτσι και το
σώμα δεν πρέπει να το υποβάλλουμε σε θεραπεία χωριστά από την ψυχή, κι ότι αν οι περισσότερες αρρώστιες διαφεύγουν από τους Έλληνες ιατρούς, αιτία είναι ότι αυτοί αγνοούν το σύνολο που πρέπει να υποβάλλουν σε θεραπεία, και που αν αυτό δεν είναι καλά ούτε το μέρος μπορεί να είναι καλά”.
Γιατί όλα, έλεγε, από την ψυχή ξεκινάνε, και τα κακά και τα καλά στο σώμα και σ' ολόκληρο τον άνθρωπο κι απ' αυτή απορρέουν επάνω του, όπως από το κεφάλι στα μάτια• και ότι πρέπει εκείνη πρώτα και κυρίως να θεραπεύουμε, αν θέλουμε και το κεφάλι και το σώμα να είναι καλά.
όλες οι άλλες ιατρικές παραδόσεις πλην της σύγχρονης δυτικής ιατρικής έχουν ένα ολιστικό προσανατολισμό, δηλαδή βλέπουν τον άνθρωπο ως μια ενότητα και την αρρώστια ως το αποτέλεσμα του βιασμού της παγκοσμίου τάξεως και γι' αυτό προσπαθούν με τις παρεμβάσεις τους να αποκαταστήσουν αυτή την τάξη μάλλον παρά να εξαλλείψουν τα ανεπιθύμητα συμπτώματα.

(πηγή)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...