Showing posts with label κλίμα. Show all posts
Showing posts with label κλίμα. Show all posts

Friday, April 10, 2020

Φιλοσοφικό Τηλεγράφημα: Σαχάρα. Άφησε τη να στεγνώσει.

Οι εγκαταστάσεις αιολικής ή ηλιακής ενέργειας είναι γνωστό ότι έχουν τοπικές επιπτώσεις στη θερμότητα, την υγρασία και άλλους παράγοντες που μπορεί να είναι ευεργετικοί - ή επιζήμιοι - στις περιοχές στις οποίες βρίσκονται. Μια νέα κλιματολογική μελέτη διαπιστώνει ότι μια τεράστια αιολική και ηλιακή εγκατάσταση στην έρημο της Σαχάρας και το γειτονικό Σαχέλ (Sahel) θα αυξήσει την τοπική θερμοκρασία, τις βροχοπτώσεις και τη βλάστηση. Συνολικά, σύμφωνα με τους ερευνητές, τα αποτελέσματα θα ωφελήσουν πιθανώς την περιοχή. [1] Οι άνθρωποι προσπαθούν να ελέγξουν τα πράγματα. Επειδή φοβούνται περισσότερο να ελέγξουν το πιο δύσκολο πράγμα: τους ίδιους τους εαυτούς τους. Οι άνθρωποι προσπαθούν να «κάνουν κάτι». Επειδή φοβούνται πολύ να κάνουν το πιο σημαντικό πράγμα: Να αποδεχθούν τα πράγματα. Άνδρες που διασχίζουν την έρημο. Ήταν κάποτε μια πράσινη κοιλάδα, αλλά όχι πια. Δεν τους νοιάζει. Μυρίζουν τον ζεστό αέρα. Αγαπούν τη ζωή τους. Και αισθάνονται δροσεροί κάτω από τον ήλιο που καίει...

(c) Φιλοσοφικά Τηλεγραφήματα - Φιλοσοφικός σχολιασμός της επικαιρότητας…

Saturday, March 8, 2014

Κλιματικά μοντέλα, IPCC, υποθέσεις: Γιατί η "κλιματική αλλαγή" είναι στο μυαλό μας.


Η κλιματική αλλαγή φαίνεται δεδομένη, αλλά δεν είναι. Αν κάποιος ψάξει αρκετά, θα δει ότι συγκεκριμένα δόγματα («αθώες» υποθέσεις; - βλ. τα ΚΙΝΗΤΡΑ στο τέλος του άρθρου) κρύβονται πίσω από τα κλιματικά μοντέλα που χρησιμοποιεί το IPCC (σημείωσε τις λέξεις, θα πρέπει να τις χρησιμοποιήσεις για να βρεις στο Google σχετικά άρθρα).


Η Γη θερμαίνεται από τον Ήλιο και ακτινοβολεί ενέργεια πίσω στο διάστημα (flux). Αν η ενέργεια που ακτινοβολείται είναι ίση με την ενέργεια που στέλνει ο Ήλιος, τότε η θερμοκρασία μένει η ίδια.

Και εδώ έρχεται το σημαντικό σημείο: ο ρόλος των συννέφων (cloud feedback). Πολλοί πιστεύουν ότι το διοξείδιο του άνθρακα είναι το βασικό αέριο του θερμοκηπίου, αλλά κάνουν λάθος: οι υδρατμοί είναι. (1) Τα σύννεφα μπορεί να έχουν δύο είδη επίδρασης στο φαινόμενο της θέρμανσης: θετική ή αρνητική ανάδραση.


Θετική ανάδραση: Λίγη θέρμανση οδηγεί σε μείωση των συννέφων εξαιτίας της αύξησης της δυνατότητας της ατμόσφαιρας να περιέχει διαλυμένους υδρατμούς. (2) Η μείωση αυτή των συννέφων οδηγεί σε αύξηση της ακτινοβολίας του Ήλιου που φτάνει στην επιφάνεια της Γης, άρα και σε αύξηση της θέρμανσης. (3)

Αρνητική ανάδραση: Η θέρμανση σε αύξηση της συγκέντρωσης των συννέφων τα οποία δρουν ως ασπίδα για την ακτινοβολία του Ήλιου, οδηγώντας με τη σειρά τους σε μειωμένη θέρμανση. (3)

Τώρα έρχεται το σημαντικό σημείο: Το IPCC θεωρεί ότι τα σύννεφα έχουν ΘΕΤΙΚΗ ανάδραση. Αυτή η υπόθεση κάνει όλα τα κλιματικά μοντέλα που χρησιμοποιεί να δείχνουν αυτή τη σχέση μεταξύ της Θερμοκρασίας Επιφάνειας της Θάλασσας (Sea Surface Temperature - SST) με την ακτινοβολία που εκπέμπει η Γη (flux) (4):


Ας δούμε τώρα την πραγματική σχέση των δύο με βάση μετρήσεις δορυφόρων (4):


Bλ. και εδώ ή εδώ για το πώς τα σύννεφα έχουν τελικά αρνητική ανάδραση ή εδώ για το πώς επιστήμονες αρχίζουν να βλέπουν το λάθος του IPCC. Μήπως μπορεί η ανάδραση των συννέφων να εξαρτάται και από την περιοχή; (βλ. εδώ)

Το πιάσατε;

Το IPCC χρησιμοποιεί μοντέλα κλίματος που δεν περιγράφουν το κλίμα σωστά (5). Και μετά αποδίδει την κακή απόδοση των λανθασμένων μοντέλων του σε θέρμανση που προέρχεται από τους ανθρώπους την οποία (και καλά) δεν θα μπορούσαν να προβλέψουν.

Κάθε φορά που βλέπετε ένα διάγραμμα αύξησης της θερμοκρασίας, προσέξτε λίγο περισσότερο την κλίμακα του (είναι η αύξηση ΤΟΣΟ τεράστια ή έχουμε απλά μεγεθύνει μια μικρή αλλαγή;), δείτε ποια είναι τα όρια λάθους στο διάγραμμα (μήπως μέσα στα όρια λάθους τελικά δεν έχουμε αλλαγή;), αλλά ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ: ΜΑΘΕ ΤΙΣ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΒΑΣΙΖΕΤΑΙ ΤΟ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ!

Οι υποθέσεις κυβερνούν τον κόσμο μας.
Οι υποθέσεις κυβερνούν την επιστήμη.
Οι υποθέσεις κυβερνούν τη φιλοσοφία.
Και όταν ξεχνάμε ότι τις χρησιμοποιούμε, μετατρέπονται σε κάτι πολύ πιο επικίνδυνο: ΔΟΓΜΑΤΑ.

Όμως ΓΙΑΤΊ; Γιατί κάποιος να χρησιμοποιήσει λάθος υποθέσεις με τέτοιο τρόπο; Θέλει ο Αλ Γκόρ το καλό μας; Μπα…


Ο λόγος απλός: Όλη αυτή η προσπάθεια για μείωση της παγκόσμιας θέρμανσης είναι η τέλεια δικαιολογία για να κρατηθούν οι αναπτυσσόμενες χώρες… αναπτυσσόμενες! (και να κερδίσουν βέβαια ορισμένοι που παίζουν στο χρηματιστήριο ρύπων)

Η επιστήμη έχει προ πολλού χάσει την αθωότητα της.
Και κάτι τέτοιο δύσκολα το ξαναποκτάς...

Σχετικά άρθρα


ΥΓ. Το ScienceNews βγάζει σχετικό άρθρο αμέσως μετά από εμένα; [βλ. εδώ] Πόσο πρωτοπόρος μπορεί να είναι η Harmonia Philosophica;

Saturday, February 1, 2014

Φιλοσοφικό Τηλεγράφημα: Κλίμα. Πάγοι. Φόρουμ. Απαγορεύσεις.


Φιλοσοφικό Τηλεγράφημα του Σπύρου Κάκου [2014-02-01]: Το φόρουμ του Reddit απέκλεισε τους χρήστες που αρνούνται την κλιματική αλλαγή. Γιατί δεν κάνουν το ίδιο και οι εφημερίδες; αναρρωτιέται ένας συντονιστής του φόρουμ. [1] Η ομοφωνία είναι πολύ σημαντική! Σε τελική ανάλυση ΑΥΤΟΣ δεν ήταν ο στόχος του συστήματος "peer review" ("αξιολόγηση από ομότιμους";) εξ' αρχής; Όταν όλα χτίζονται σε τέτοια θεμέλια, γιατί μας κάνει τόση εντύπωση όταν συμβαίνουν τέτοια πράγματα; Ο άνθρωπος επιδιώκει την πνευματική ασφάλεια. Αλλοίμονο σε όποιον του τη διαταράξει.

(c) Φιλοσοφικά Τηλεγραφήματα - Φιλοσοφικός σχολιασμός της επικαιρότητας…

Friday, November 29, 2013

Γεω-μηχανική.


Επιστήμονες συμφωνούν ότι η γεω-μηχανική είναι νόμιμη. [πηγή]

Η μεταβολή του καιρού (περιλαμβανομένης της δημιουργίας συννέφων) συζητούνται από τη δεκαετία του ’40 [βλ. αποχαρακτηρισμένα πρακτικά της αμερικανικής γερουσίας το 1974 και εδώ].

Πατέντες για τη διασπορά συννέφων έχουν κατατεθεί από τότε. [Powder contrail generation]

Η γεωμηχανική και η τροποποίηση του καιρού είναι σήμερα μέρος της πανεπιστημιακής έρευνας, μέρος ιδιωτικής έρευνας, μέρος της επιστημονικής έρευνας γενικότερα, μέρος κρατικά χρηματοδοτούμενης έρευνας, μέρος της πολιτικής στις ΗΠΑ, αντικείμενο «φιλανθρωπίας» (!) ή μέρος στρατιωτικού σχεδιασμού [βλ. “Weather as a Force Multiplier: Owning the Weather in 2025” ή εδώ].

Λαμβάνοντας όλα τα παραπάνω υπ’ όψην γιατί να μας ενδιαφέρει καν αν η «συνωμοσία» των αεροψεκασμών είναι αληθινή; [1234567] (βλ. και εδώ και εδώ για κάποιες Ελληνικές πηγές)

Σε τελική ανάλυση υπάρχει νόμος στις ΗΠΑ που απαγορεύει αυτά τα πράγματα που «δεν υπάρχουν»… ;) [πηγή]

Θέλουμε να ελέγχουμε τα πάντα. Ακόμα και αυτά που δεν μπορούν να ελεγχθούν. Το χάος μέσα στο μυαλό μας έχει αυτή την τρελή ιδέα ότι μπορεί να επιβάλλει τάξη στο χάος εκτός του. Δεν μπορούμε να μαστιγώσουμε τη θάλασσα.

Η καταιγίδα είναι εδώ. Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να τη δεχθούμε και να βραχούμε.

Ω, πόσο μας αρέσει να εθελοτυφλούμε. Πόσο μας αρέσει πολλές φορές να βλέπουμε με τις ώρες ένα σύννεφο που παίρνει διάφορα «σχήματα», όταν από πίσω μας πλησιάζει η καταιγίδα…

ΥΓ. Ή μήπως τελικά όλα έχουν να κάνουν με το χρήμα και τα παράγωγα καιρού; [8, 9]

Monday, April 29, 2013

Φιλοσοφικό Τηλεγράφημα: Αδύναμος νεαρός Ήλιος αμβλύνει το Ξυράφι του Όκκαμ…

_ (1)
 
Φιλοσοφικό Τηλεγράφημα του Σπύρου Κάκου [2013-04-29]: Κλιματολόγοι αναγνωρίζουν ότι η λύση του παράδοξου του "αχνού νεαρού Ήλιου" (Faint young Sun paradox) μπορεί να μην είναι απλή τελικά. [πηγή: Science News] Και αλήθεια, γιατί να είναι; Πόσοι έχουν σκεφτεί ότι η Επιστήμη μπορεί να είναι ελαττωματική εξαιτίας της επιμονής της στη χρήση του Ξυραφιού του Όκκαμ;

(c) Φιλοσοφικά Τηλεγραφήματα - Φιλοσοφικός σχολιασμός της επικαιρότητας...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...